FlashVortex.com

Friday, September 30, 2011

Hmmm... ''^_^

Kpd : suami2 n bakal suami....bacalah n renung kan...

Jika isteri menangis dihadapanmu….

“hargai lah ia sblm terlewat…”

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…

Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..

Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.

Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai suami2,

jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.

Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …

Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?

Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”

Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..

TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..

SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .

PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..

Dia TERHARU & Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..

Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .

Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..

Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..

TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI...
Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…

Sebarkan ini ke SELURUH ISTERI2 yg solehah dan SUAMI2 yang kamu kenal agar mereka tidak lupa bahwa ISTERI mrk begitu berHARGA….
♥♥

Thursday, September 29, 2011

BeTuL-betuL punye story.!!!

Bengang ngan someone.! :
Dah de Bini oke.! (sempurna n taat pulak tu.!)
Suami mcam2 bt hal.! (suke main girl laen.! lelaki nk pe sbnarnye.!)
Girl yg mngatal g arghh..mngade2 dh tau laki tu de bini mngatal jgak KENAPE.!!!
Lelaki pon sme jgak.! dh tau de bini mngatal jugak KENAPE.!!!
Berjumpe : mcam biase la scare xsngaje or sngaje.!
Berkenalan :Ala biase la bru nk tekel.!
Bercinte : Biase la nk femes jew.!
Bertunang : Mcam2 dugaan.!
Berkahwin : Lgi arghh'' mcam2 dugaan.!
akhir skli.,
Bercerai : Habis la nk kte pe dah.!
But, aku xberkenan L n P zaman skrang.!!! bt bnyak dose je yg korang thu.!!!
ak xtau ar pe nk jdi ngn dunie ni.! ''>_<

(Sebenarnye cerite ni panjang lgi..tp, mlas ar nak ckp bende ni lgi.!!! mintak2 berubah la cepat sebelum terlambat.!!!) ''=.=

Amin...''^_^


Thursday, September 22, 2011

:: ♥♥♥ IstimEwa untuk Best Friends Forever ♥♥♥ ::

hello sahabat aku....Generated by Social Expressions
moga detik ini ceria dan bahagia selalu... ''^___^
S~Selamat pagi sahabat..
A~Apa khabar hari ini?...
H~Hari ini apa aktiviti?...
A~Aku belum sarapan ni,nanti kita minum sama yea
B~Bila fre call aku ek..aku boring ini
A~Aku semalam mimpi sesuatu
T~Tapi.... nanti aku cerita kau janji jangan cerita kat sapa pun tau...

Selamat pagi sahabat...
♥♥

Sahabat...
sesekali kita sering berbalah
sesekali kita sering terlupa dan melupai
sesekali kita sering tidak puas hati
tapi...
seringkali memaafkan
seringkali ingat kerna kau sahabat sejatiku
seringkali aku bersyukur kerna kau nasihatkan aku....
♥ 

Bila kita berbalah dengan sahabat, carilah ruang untuk berbincang bersama. Agar segala kekelutan dan masalah boleh kita leraikan dengan kata maaf...Generated by Social Expressions
Generated by Social Expressions
Generated by Social Expressions

Jika kita bersahabat usah sesekali meminta balasan.
Jika kita bersahabat tidak punya alasan untuk berkawan....
♥♥

kau doktor hati aku yang terluka
kau chef jiwa aku yang sering terkilan
kau guru perasaan aku yang sering tertipu
terima kasih kawan
kau segalanya.....♥♥

 
sahabat...
terima kasih sahabat
kau kawan terbaik dan terhebat
muncul dalam lipatan hidupku
hati berbunga merasa bahagia
jatuh bangun aku kau disisi
setiap pertemuan penuh memori suka dan duka.....♥♥

 
teman...
kita sahabat yang setia
nafas aku terhenti tanpamu di sisi
terima kasih sahabat.....♥♥


untuk sahabat aku

kita yang terhebat.....♥♥

kau dan aku sahabat selamanya
sahabat setia
indahnya sahabat untuk selamanya
setia.........♥♥

awak..
awak suke ke saya jadi kawan awak?
awak marah ke bila saya tegur?
awak tak kisahkan bila saya sibuk?
awak bila free kita g tengok wayang sama-sama ek...
kitakan kawan yang terbaik di dunia....♥♥

T~tiada insan semulia dirimu teman
E~erat dan kukuh hubungan setia kawan
M~melakukan terbaik dalam hidup pasti bersama
A~aku dan kau macam adik beradik
N~nanti bila kau dah ada kekasih hati jangan lupa aku ek.....♥♥

sahabat...
bangga sungguh hati ini
kau bila tangisan kau sapukan dengan senyuman semangat
luka aku aku rawat dengan titipan doa
kini segalanya terjawab
aku bahagia mengenalimu sahabat....♥♥♥




Cawan yang berisi kopi,tapi tidak ada gula tentunya pahit bila diminum.Lawan kalau ada tumbuk menumbuk kita memang sakit.Tapi kalau KAWAN macam mana pahit dan sakit yang dia buat kita kata dia tetap terbaik dalam hari-hari kita sebab dian juga tersenarai daripada memori kita.....Generated by Social Expressions
Generated by Social ExpressionsGenerated by Social Expressions

Sahabat adalah anugerah terindah pernah diterima manusia dan akan selalu hidup dalam setiap hati manusia.Indahnya bila kita punya sahabat sejati,sering bersama tika suka maupun duka.....Generated by Social ExpressionsGenerated by Social Expressions
Generated by Social Expressions
Persahabatan memerlukan keikhlasan dan kejujuran,kejujuran yang bukan meminta balasan lahir dari hati yang ikhlas......Generated by Social Expressions
Persahabatan sejati bertapak dari perasaan saling menghormati,kepercayaan dan kejujuran.....Generated by Social Expressions
Aku hanya ingin menjadi seorang kawan yang baik,anggaplah aku seperti KERTAS.Kau boleh gunakan aku untuk menulis luahan hatimu,menyapu air matamu disaat kau menangis.Namun jangan kau buang aku setelah kau gunakan,mungkin kelak aku boleh kau bakar untuk menerangi kegelapan hidupmu.....Generated by Social Expressions

Selamat pagi semua sahabat.Jaga hati sahabatmu kini agar hubungan kekal abadi selamanya....Generated by Social Expressions


TIKA SAHABAT TERSENYUM BERSAMA,
PASTI HADIR RASA BAHAGIA
YAKIN SUATU HARI KAU DAN SAHABATMU
SEHATI DAN SEJIWA
SUSAH SENANG BERSAMA....♥

S~sentiasa berada disisi
A~aku bangga mengenali dirimu
H~hilanglah segala duka bila kau sering memberi semangat
A~antara kekasih dan kau,aku lebih percaya dirimu
B~bila kau terluka aku ada disisi
A~alangkah indah tika kita bergurau senda
T~tiada siapa yang bisa pisahkan kita.....
Waktu ini tiada yang lebih indah melainkan mengingat kenangan tika kecil dahulu,bermain,bergurau senda dan bila dewasa kenangan itu amat dirindui selalu....Generated by Social Expressions
tika aku tersungkur kau hadir pimpin tangan aku
tika aku bahagia kau sering mendoakan
tika aku tersenyum kau sering disisi
tika tangisa mengalir kau sapu air mata dengan nasihat
terima kasih sahabat.....
sahabat..
hadirmu sering aku nanti
bahumu sering menjadi tempat aku meluah
tika ini aku bahagia mengenali
bayu senja melabuhkan tirai
hati bahagia punya sahabat sepertimu
terbit senyuman tidak pernah putus
senyuman aku hanya untuk mu sahabat.....
aku sayang kawan~kawan aku.,semoge persahabatan ini kekal sampai bile~bile..




Friends will be there to the end but BEST FRIENDS
will never turn there back. When need a someone to talk to
there already holding the phone ready to answer ♥♥♥♥♥♥


www.facebook.com/2share